דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרות בהייטק 

מאת    [ 01/09/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3028 פעמים ]

עבודה בהייטק נחשבת לעבודה יוקרתית, מסודרת ובטוחה עם משכורת טובה ושקט נפשי. אם יש לכם אמא פולניה או שהבנתם לבד שמשרות בהייטק הן העתיד – הנה כמה טיפים למציאת עבודה בתחום הכל כך מבוקש הזה.

הרקע הנדרש עבור משרות בהייטק

כמובן, משרות בהייטק דורשות רקע לימודי בתחום המבוקש, כמו גם ניסיון מעשי. הרקע הלימודי משתנה בהתאם למשרה. למשרות מסוימות דרושים מהנדסים או בוגרי תואר במדעי המחשב. למשרות אחרות יספיקו מתכנתים אקדמאים, שעברו קורסי הסבה להייטק.

עם זאת, במרבית המשרות הרקע המעשי חשוב הרבה יותר מהלימודי. ציונים טובים הם גורם חשוב ותורם, בעיקר אם מדובר במוסד אקדמי מוכר. אולם לאחר כמה שנים בתחום, המוסד בו למדתם חשוב הרבה פחות משפות התכנות שאתם מכירים, מהפרויקטים בהם לקחתם חלק, מהתפקידים אותם לקחתם על עצמכם ומהניסיון ניהולי שצברתם בדרך. לכן, מומלץ לחפש משרות שמתאימות לניסיון התעסוקתי שלכם ולאו דווקא לתואר.

איתור משרות בהייטק

הצעד הראשון בדרך לעבודת החלומות הוא, כמובן, איתור משרות בהייטק שיתאימו לתואר האקדמי, לניסיון המעשי ולנטיית הלב שלכם. חברות הייטק מגייסות בערוצים רבים ושונים. היות והתחום מבוקש מאוד, פשוט לאתר משרות העונות, לפחות למראית עין, על הציפיות.

משרות פנויות בחברות הייטק ניתן לאתר דרך לוחות דרושים בעיתונים, אתרי דרושים ברשת (שברובם מדורים מיוחדים של דרושים הייטק) או חברות השמה. חלק מהחברות אפילו מעסיקות 'ציידי ראשים', המאתרים כישרונות אצל המתחרים ומציעות להם הצעות טובות יותר. דרך נוספת להשתלב במשרות הייטק היא בשיטה הידועה של חבר מביא חבר.

כתיבת קורות חיים עבור משרות בהייטק

כמובן, החוכמה בכל הנוגע לאיתור משרות בהייטק היא לא מציאת מודעה על משרה שנשמעת מושלמת – אלא להתקבל אל המשרה הזאת. הצעד הבא בדרך אליה הוא כתיבת קורות חיים ושליחתם. קורות החיים כוללים את הרקע הלימודי והתעסוקתי שלכם. המהדרין מוספים אלמנטים כמו שפות, יישומי מחשב ותכונות אופי בולטות.

קורות החיים שלכם צריכים להיות קצרים, ברורים ותמציתיים. הם צריכים לפרט בעיקר את הניסיון התעסוקתי שלכם, להתחיל בהווה וללכת לעבר ולציין בגדול את מהות התפקיד בכל אחת מהמשרות בהן עבדתם, את תחומי האחריות שלכם, הפרויקטים בהם עסקתם ומה למדתם במהלך העבודה. אל תהססו לפרט, לתאר את גודל התפקיד ומורכבותו ולחלוק לעצמכם מחמאות (בגבולות הטעם הטוב) - קורות החיים אינם המקום להצטנע.

ראיונות עבודה ומרכזי מיון עבור משרות בהייטק

אם קורות החיים שלכם נשאו חן בעיני מי שצריך – השלב הבא הוא ראיון עבודה. אל הראיון מומלץ להגיע מוכנים, ללמוד על החברה שאליה זומנתם, להכיר פרויקטים שהיא עשתה ולחוות דעה על פעילותה (ולא לפחד מביקורת בונה). ברוב המקרים, נדרשים המועמדים לעבור יותר מראיון אחד, בעיקר אם התהליך מתנהל דרך חברות השמה. במקרים אחרים, התהליך כולל מרכזי מיון, הכוללים יום של מבחנים, לבד ובקבוצה.

הכלל המרכזי אותו צריך לזכור, הן בראיונות עבודה והן במרכזי מיון, הוא פשוט: היו עצמכם. אל תתחסדו, אל תתייפיפו ואל תנסו למצוא חן בכוח, כי אתם עלול לצאת מזויפים או חמור מזה – שקרנים. אם הם יאהבו את מה שהם רואים – התקבלתם. אם לא, יש עוד הרבה מאוד משרות בהייטק שם בחוץ, ביניהן מחכה גם המשרה שמתאימה לכם.

המאמר באדיבות  MIT - חברת השמה להייטק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב